Historique Dreamcast
La Dreamcast est une console de jeu vidéo lancée par Sega le 27 novembre 1998 au Japon, le 9 septembre 1999, en Amérique du Nord ; et le 14 octobre 1999, en Europe. Il s'agissait de la première console de jeux vidéo de sixième génération , précédant la PlayStation 2 de Sony , la GameCube de Nintendo et la Xbox de Microsoft .
La Dreamcast a été développée par une équipe interne de Sega dirigée par Hideki Sato.
La Dreamcast a été la première console à inclure un modem modulaire intégré pour l'accès à Internet et jeu en ligne .
Dreamcast Pre-release USA
Dans un effort pour rattraper son rival "Blockbuster Video", Hollywood Video dynamise son activité de jeux vidéo en signant un accord exclusif pour louer les prochaines consoles Dreamcast de Sega aux clients deux mois avant qu'elles n'arrivent dans les rayons des détaillants.
Dans le cadre de l'accord avec Sega of America, Hollywood Video devient le seul détaillant à commencer à proposer la nouvelle console graphique 128 bits à minuit le 14 juillet.
Initialement, Hollywood Video ne proposera qu'un seul titre de jeu Dreamcast, "Sonic Adventure - Limited edition", mais d'autres ont suivis, notamment "Ready 2 Rumble Boxing", en août 1999.
Une promotion de pré-lancement a permit aux gamers USA de louer la console dans les magasins de la chaîne Hollywood Video durant les mois précédant son lancement officiel, prévu le 9 septembre 1999.
Cependant, ce qui n'avait pas été annoncé, ce sont les frais de dépôt requis pour emprunter une unité dans un magasin Hollywood.
Et pour cause, la chaîne de location demandait un dépôt de garantie de 350 $ US. Les joueurs devaient avoir 350 $ mis de côté en détention temporaire facturés sur une carte de crédit (caution). Selon Hollywood Video, ce dépôt important était requis "en raison de la forte demande attendue".
Le prix de location de la console Dreamcast Hollywood Video + Sonic Adventure Limited Edition etait de 19,99 $ pour 2 jours.
Des titres de jeux supplémentaires peuvent être loués à 4,99 $ chacun pendant deux jours.
Les Dreamcast Pre-release Hollywood USA ont été produite en nombre restreint
Coté Hardware, sans surprise cette version est une revision VA0, équipé du système de refroidissement par caloduc et d'un lecteur GDROM utilisant le niveau logique 5V sur le bus donnée, basé sur les premiéres unités japonnaise.
Signes distinctifs de la console Pre-Release Hollywood:
- 4 vis Sécurity Bit que l'on retrouve uniquement sur les Pre-release Hollywood.
- 1 faux modem que l'on retrouve uniquement sur les Pre-release Hollywood.
- Serial number classé.
- Autocollant d'identification de la console collé sous la console retourné a 180 par rapport aux autres consoles
Vis Security Bit :
Faux Modem :
Voici une video d'une personne qui s'étonne d'avoir un modem vide dans sa console.
Nous espérons pour lui qu'il a découvert ce qu'il avait entre les mains :
La Dreamcast Pre-release Hollywood est siglé du logo DreamCast Rouge, distinctif des versions NTSC.
La Dreamcast était conditionnée dans une valise renforcée destinée à la location :
Sonic Adventure - Limited Edition - NTSC/U
La pre-release de "Sonic adventure - Limited edition" est sortir le 15 juillet chez Hollywood Video, alors meme que la version USA n'etait pas finalisé.
Cette version est une version prototype de la versinon USA, basé sur la version JAP.
Les doublages anglais ont été réalisé, et quelques petit details semblent différents de la version finale.
Beaucoup assument le fait que ce jeu est probablement le plus rare de la Dreamcast officiellement sortie (on ne parlera pas des vrai prototype ici).
Les fonctionnalités Internet ont été désactivées dans cette version du jeu en raison de sa sortie anticipée. Cependant, l'option Internet dans le menu principal peut être utilisée comme n'importe quel autre bouton de menu même si elle semble inaccessible au début. Si le joueur tente d'accéder aux fonctionnalités Internet, une publicité pour la page d'accueil de Sonic Adventure sera lue à la place.
Lorsque la publicité est terminée, le joueur sera renvoyé au menu principal.
La langue est définie sur l'anglais par défaut et l'option de changement de langue n'a pas encore été ajoutée au menu des options.
Le paramètre de langue lui-même est présent, mais la façon dont le jeu le gère est très différente du jeu final. Le jeu final utilise deux adresses pour la langue : une pour la langue de la voix et une autre pour la langue du texte, mais Limited Edition n'a qu'une seule adresse pour le texte et les voix. Le paramètre de langue du jeu se trouve à 0x8C753A9C .
Le réglage de la langue est très incomplet dans Limited Edition. Notamment, les seules options sont l'anglais et le japonais (les fichiers et slots pour les autres langues sont présents, mais leur contenu est en anglais, donc il n'y a pas de différence dans le jeu) et le menu principal est toujours en anglais, même si la langue est réglé sur japonais.
Enfin, la synchronisation labiale pour les voix anglaises n'a pas encore été implémentée. Toutes les cinématiques utilisent à la place la synchronisation labiale pour les voix japonaises, ce qui fait que de nombreuses cinématiques apparaissent sensiblement désynchronisées par rapport à la version finale.
Les modifications apportées à la version occidentale ont toutes été mises en œuvre pour la plupart. La caméra est la même que la version occidentale, et les éléments majeurs de la version japonaise tels que le flou de course et la cow-girl de Casinopolis ne sont plus présents.
L'édition limitée enregistre les fichiers de la même manière que la version occidentale. En tant que tel, Limited Edition est incompatible avec les fichiers de sauvegarde de la version japonaise originale.
Cependant, les étapes d'action semblent toujours utiliser leurs dispositions d'objet de la version japonaise. Notamment, le mur jaillit dans Final Egg et l'absence de boîte de vie au début de Sky Deck.
Voici quelques video qui vous expliqueront mieux Sonic Adventure - Limited Edition
Voici l'article de presse de l'époque, sans modification :
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Press release: 1999-06-29: Sega of America and Hollywood Video in Landmark Deal for Exclusive Rentals of Sega Dreamcast Beginning July 15
PORTLAND, Ore.--(ENTERTAINMENT WIRE)--June 29, 1999--
Hollywood Video To Have 56-Day Rental Exclusivity For New Console System And Software, Exposing 40 Million Hollywood Video Customers To Sega Dreamcast Before System's Official U.S. Launch On September 9
Sega(R) of America Inc. and Hollywood Video Corp., dba Hollywood Video (NASDAQ: HLYW), Tuesday announced an exclusive deal that will make the national video chain the sole retailer to rent the much-anticipated 128-bit Sega Dreamcast(TM) videogame system almost two months before its United States launch.
On July 15, Hollywood Video will begin renting Sega Dreamcast, the superconsole with a built-in 56K modem that brings the most realistic and advanced game play ever achieved in a consumer videogame system, at more than 1,000 of its 1,390 stores nationwide, raising awareness among a potential consumer audience of approximately 40 million.
Sega Dreamcast officially launches in the United States on Sept. 9, 1999, at a retail price of $199 with a launch library of 16 titles.
Hollywood Video will support hardware rentals with the availability of one of Sega's premier launch titles, "Sonic Adventure(TM)" in which Sega's beloved Sonic the Hedgehog(TM) will make his Dreamcast debut in a 3D thrill ride not possible on any other system.
Hollywood Video and Sega plan to expand the rental offering in August with such titles as "Ready 2 Rumble Boxing(TM)" from Midway Home Entertainment.
The Sega Dreamcast units will be available for a rental price of $19.99 and will include one Dreamcast game. Additional games will be available for rental separately at a price of $4.99. The hardware units will be available with two controllers and an RF unit used for connecting Sega Dreamcast to a television.
"Consumers in the U.S. can't wait to get their hands on Sega Dreamcast," said Bernard Stolar, president and chief operating officer, Sega of America. "Retailers are already seeing pre-sell numbers going through the roof. Hollywood Video provides us an excellent outlet for giving consumers across the country a taste of the system before they head to retailers on September 9th to purchase."
"Hollywood Video is extremely pleased to join with Sega in an ambitious marketing effort to introduce the most anticipated video gaming system in history to the millions of customers who walk through our doors every week," said Jeffrey Yapp, president of Hollywood Entertainment Corp.
"Hollywood Video is strongly committed to expanding its reach in the video game business, which today represents the fastest-growing revenue stream in the entertainment industry. Video games have been a key part of Hollywood Video since the company's founding and this exclusive agreement for Sega Dreamcast will help drive long-term growth in our game business."
Hollywood Video is supporting the exclusive rental program with a multi-million dollar marketing campaign including advertising via radio, in-theater, online, in-store, mall flyers and wildpostings.
Approximately 600 stores will also feature in-store interactive Sega Dreamcast units. Hollywood Video will dedicate an entire page at www.hollywoodvideo.com to providing visitors with Sega Dreamcast information and updates.
In addition, select Hollywood Video stores in each of five cities -- New York City, Los Angeles, Chicago, San Francisco and Portland -- will host in-store consumer events and begin renting the system at midnight on July 14. Radio promotions at these midnight events will give consumers the chance to win a Sega Dreamcast system and a year's worth of Sega Dreamcast rentals at participating stores.
Fueling Pre-Sales
Fueling an already strong pre-sale program, Hollywood Video renters will receive bounce-back coupons redeemable at launch at select Sega Dreamcast retailers. By the time the system makes its United States debut, retailers expect to secure in excess of 200,000 pre-orders.
Available in more than 15,000 retail store fronts on its launch date, and with more than 10,000 consumers lining up to place pre-orders for the system on a weekly basis, Sega Dreamcast is headed for the largest launch in the history of videogames. Answering the demand to experience Sega Dreamcast, there will be 6,000 interactive units at retail by launch so consumers can try games and see the system first hand.
Sonic Speed
"Sonic Adventure" demonstrates the amazing power of Sega Dreamcast's 128-bit graphics engine and 64 channels of home theater-quality sound. The blue hedgehog is now in full 360-degree 3D and is blazing across the screen at supersonic speed.
Sonic is a whole new character in "Sonic Adventure." He can now climb, fly, snowboard and even talk -- whatever it takes to stop Dr. Robotnik. Five other fully playable characters join him, including two new characters designed specifically for the game. With their own special abilities and intertwined story lines, a new experience is created each time the game is played depending on whom you choose.
Sega Dreamcast's advanced architecture makes it the first console with evolutionary capabilities, allowing it to grow and change to match advances in technology and the needs and desires of the consumer. Sega Dreamcast is also the most powerful video game console ever created. It is 15 times more powerful than a Sony PlayStation(TM) and 10 times more powerful than a Nintendo 64.
In addition, Sega Dreamcast is the first console to feature online capabilities through a 56K modem and to utilize hand-held gaming through its Visual Memory Unit (VMU), which allows players to swap games with friends in the home or head-to-head using two VMUs.
About Hollywood Video
Hollywood Entertainment Corp. owns and operates Hollywood Video retail stores, the second-largest video store chain in the United States, and Reel.com, the leading Web-based movie store. Hollywood Video superstores average approximately 7,200 square feet and typically carry more than 12,000 videocassettes.
Hollywood Video is one of the fastest-growing retailers in the world, opening on average one new store every day, with a weekly average of 7 million customers in its 1,390 locations. Hollywood Video's World Wide Web site is located at www.hollywoodvideo.com. Hollywood Video and Hollywood Entertainment are registered trademarks of Hollywood Entertainment Corp.
About Sega of America
Sega of America Inc. is the arm of Tokyo-based Sega Enterprises Ltd. responsible for the development, marketing and distribution of Sega video game systems and video games in the Americas.
Sega Enterprises Ltd. is a nearly $2.5 billion company recognized as the industry leader in interactive digital entertainment media, and is the only company that offers interactive entertainment experiences both inside and outside the home. Sega of America's World Wide Web site is located at http://www.sega.com.
Note to Editors: Sega(R), Sega Dreamcast(TM), Sonic the Hedgehog(TM) and Sonic Adventure(TM) are registered trademarks of Sega of America Inc. and/or Sega Enterprises Ltd.
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Super intéressant, je ne connaissait pas du tout cette version de console ni de Sonic Adventure. Un sacré bout d’histoire dont tu as fait l’acquisition, surtout s’agissant de la dernière console Sega